Bedřichov - Vitae 2020

VITAE INFO > Bedřichov > Bedřichov 2022

Bedřichov 2022

20.2.2022
Krásný večer, začal nám první den letošní Expedice Bedřichov - 3x HURÁ!!! Konečně po několika letech, kdy nás svazoval a omezoval Covid, jsme se mohli společně sejít na naší společné Expedici, na kterou jsme se všichni už tak moc těšíli. Sešli jsme se všichni, kteří mohli. Myslíme na Máru, který si nešťastně těsně před odjezdem do Bedřichova poranil ruku a nemohl nakonec odjet. Máme zprávy, že ho to moc mrzí...a nás taky. Rychle se uzdrav Máro!!! Těšíme se na Tebe příští rok. Sněhová situace je taková proměnlivá. Dnešní radostné probuzení do zasněženého kraje nás velice potěšilo. Napadlo cca 10 cm nového sněhu. Ráno musel Rony (excelentní kuchař, frézař a barman v jedné osobě), dokonce nastartovat sněhovou frézu, aby odklidil sníh z parkoviště. To jsme ještě netušili, co na nás chystá počasí po obědě - začalo pršet a my dostali první drobnou ránu do našeho programu. Plánované běžky se k neskutečné radosti dětí změnily na procházku. Nakonec se vydováděly i tak - stavba aněhuláka a pohled do práce Horské služby. Díky našim, více než nadstandadním, vztahům s místní základnou Horské služby, jsem měli možnost nahlédnout do nově zrekonstruované služebny. Sloužící kolega nám ukázal cvičeného záchranářského psa. Byl to zážitek pro všechny.JJJ
V místní jídelně byl nastartován tradiční proces nabírací fáze všech zapřísáhlých odpůrců přežírání - to co se za magickým okýnkem vytvoří je prostě geniální a nelze to tam nechat, takže se všichni snažíme co nám síly stačí, a někteí i dvakrát....až třikrát.
JJJ

21.2.2022
Dnes jsme měli první den plný lyžování. Po včerejším dešti, jsme se trochu obávali o kvalitu sněhu na svahu, ale chmury a obavy byly zažehnány hned při prvním pohledu na kopec - Malinovka. Sníh vydržel v celém rozsahu sjezdovky. Zakoupili jsme tedy permanentky a vyrazili na kopec. Dolu to pak byla neskutečná paráda. lyžovali jsme celý den a nyní už po večeři vstřebáváme únavu z dnešního dne. ZA celý den jsme zažili prakticky všechny druhy počasí - mlha, mraky, sněžení i Sluníčko, které nás potěšilo zejména při odpoledním lyžování. Někteří odpoledne vyrazili se snowboardem. Na zítřek plánujeme ranní přejezd na Tanvaldský Špičák, okusit také jiný svah. Všichni jsou v pořádku a zdrávi.

22.2.2022
Další den na lyžích. Dnes jsme hned po snídani vyrazili na lyžovačku na Tanvaldský špičák. Naše permanentka tatiž umožňuje, jeden den lyžování právě na Špičáku. Někteří byli na svahu poprvé a pro některé to byl návrat na stará místa, kde kdysi jezdili ještě na dvojkotvě...dnes tam jezdí čtyřsedačka. Určitě už víte, kdo vzpomínal na zledovatělý podklad, když se snažili přežít cestou na vrchol. Ano, byl to Jarda s Martinem, kteří byli kdysi na Špičáku na soustředění. Dnes je svah stejný, ale komfort cesty nahoru se výrazně posunul. Lyžování bylo naprosto úžasné...svezli jsme se na sjezdovce, která měla celých 1760 m, tedy ta modrá, ale všichni kromě této zvládli ještě sjet červenou i černou sjezdovku. Uděluji všem velikou pochvalu. Odpoledne jsme zůstali opět na našem svahu v Bedřichově na Malinovce. Zbytek dne byl také nádherný. Večer jsme všichni padli poměrně brzo za vlast a byli jsme rádi, že můžeme chvilku ležet.

23.2.2022
Na dnešní den jsme naplánovali závody v alpských disciplínách - sjezd a slalom. Dopoledne proběly závody ve slalomu. Na sjezdovce na Pastvinách jsme postavili trať slalomu s olympijskými parametry. Stavitelem trati byl Jarda. Všichni účastníci soutěže se poučili z nedávných chyb Michaely Schifrinové a snažili se je neopakovat. Podařilo se. Všichni dojeli zdárně do cíle závodu. A časy? Časy byly opravdu skvělé. Slalom všichni absolvovali dvoukolově. Do celkového pořadí se počítal celkový dosažený čas za obě kola. První kolo bylo takové opatrné, protože se každý seznamoval s tratí. V druhém kole se všichni zlepšili. Výsledky přinášíme ve přehledu soutěží.
Odpoledne byla postavena trať místního legendárního sjezdu. I s touto tratí se všichni závodníci poprali téměř profesionálně a všichni dojeli do cíle, bez jediného zranění. Časy byly velmi rychlé. vzhledem k naplnění sjezdovky a zhoršujícímu se terénu a počasí, jsme druhé kolo sjezdu radši odložili na neurčito a zrušili ho bez náhrady. Jsme rádi, že všichni přežili závodní den bez újmy na zdraví.
Večer mezi nás zavítala Nikča, která jezdila jako dítě a Expedici Bedřichov společně s námi vlastně zakládala. Bonusem bylo to, že dnes slaví své 20. narozeniny. Pro klid všech maminek - Nikča je má dcera.
JJJ. Proběhlo vyhlášení výsledků dnešní závodů a rozdělení cen. Současně jsme předali dorty Nikče ke 20tinám a Sofce k 15tinám. Šampaňské teklo proudem a všichni jsme si to náramně užili.

24.2.2022
Dnes byl v Bedřichově nádherný den. Od rána svítilo Sluníčko a smálo se na nás z modrého nebe. Protože jsme lyžovali i včera, tak na dnešek nám vyšel odpočinkový den. Nicméně jsme zvolili odpočinek aktivní. Dopoledne jsme vyrazili na běžky a dali jsme s dětmi krásných 12 kilometrů ze stadionu na Hřebínek. Celá trasa vyšla krásně akorát od oběda. po krátkém poledním klidu po pobědě jsme vyrazili na tradiční bowlingové klání. Odehráli jsme celkem dvě hry a výkony byly opravdu zajímavé a do poslední chvíle to byla přetahovaná o vítězství. Večer už jsme všichni odpočívali a regenerovali po dnešním odpočinkovém dni. Zítra nás čeká poslední den lyžování a počasí má být opět nádherné, tak se všichni už moc těšíme. Po bowlingu jsme meli jedinečnou možnost být u toho, když se cvičil záchranářský pes Horské služby. Kamarád nás požádal, jestli bychom mu nepomohli při výcviku a "neobětovali" 2 figuranty, aby je pes mohl najít. Vzhledem k tomu, že jsme tu tři resp. 4 dospělí a musíme hlídat děti, tak jsme se rozhodli, že "obětujeme" 2 děti. Nutno podotknout, že obě "obětované" oběti, které byli zahrabány do připraveného záhrabu ve sněhu, což bylo jako simulace zasypání v lavině, se přihlásili sami. Eva & Eva dostali instrukce a ponořili se do sněhu. Když bylo vše připravené, tak byl vypuštěn záchranářský pes. Celá akce netrvala ani 10 minut, našel je  obě velmi rychle a byl za to náležitě odměněn. Obě Evičky jsou samozřejmě v pořádku a bez jakékoliv újmy.